Studentenleven = Beter leven - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu Studentenleven = Beter leven - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu

Studentenleven = Beter leven

Blijf op de hoogte en volg Jessie

13 April 2014 | Duitsland, Mainz

Lieve allemaal,

Ik begin mijn update bij het weekend van 5 en 6 april, toen stond namelijk het uitstapje naar Bad Kreuznach op de planning. Zaterdags zijn we met z’n allen met de trein naar Bad Münster gegaan, om vervolgens terug te lopen (je leest het goed: lopen) naar Bad Kreuznach. Onderweg stonden er natuurlijk ook een aantal toffe spellen op het programma. We waren verdeeld in verschillende groepen, wij waren de eenden, super cool! Als eerste hebben we de olympische spelen nagebootst, dit was vooral een spel om je teamgenoten beter te leren kennen, en ik ben maar eerlijk sommige buitenlandse namen zijn nogal moeilijk om te onthouden en uit te spreken. ’s Middags stond een stadtrally in Bad Kreuznach op de planning, onderweg moesten we verschillende vragen over Duitsland en Rheinland-Pfalz (Bundesland) beantwoorden, dit was voor mij natuurlijk kippetje eitje. En dat was ook wel te zien aan de uitslag, want ’s avonds kreeg ons team te horen dat wij de winnaars waren, maar eerlijk gezegd was mijn invloed niet zo groot zoals ik hiervoor zei. Het feestje was evengoed meer dan geslaagd, en de biertjes waren spotgoedkoop. Even om de jongens en meisjes in Nederland jaloers te maken: nur 1 Euro für ein Bier (HALVE LITER)!!!!!! Deze prijzen gelden overigens in bijna alle studentenhuizen! Zondags hebben we vooral veel gewandeld, ik moet toch een beetje sportief blijven nu ik op zondag geen wedstrijden meer voetbal en verder genoten van het prachtige weer.

Van maandag t/m vrijdag stonden er vooral veel avond activiteiten op de planning: Game of Thrones kijken (nee nog nooit gezien, en ga ik ook nooit meer kijken), Welcome Party voor de Erasmus studenten, woensdag heb ik als echte voetbalfan natuurlijk ook Bayern München – Manchester United gekeken, Suit Up party (zie foto!!!) en de bekende Hechtsheim bbq op de vrijdagavond. Maar.. natuurlijk zijn mijn mede Erasmus studenten en ik ook nog heel cultureel en heb ik samen met mijn Italiaanse, Franse en Nederlandse vrienden het Gutenberg Museum bezocht. Ik heb in mijn leven nog nooooooit zoveel boeken en drukmachines gezien, maar nu weet ik wel wie de man is die genoemd is naar de universiteit waar ik op dit moment studeer.

Op zaterdag 12 april zijn we met zo’n 80 Erasmus studenten naar St. Goar geweest. ’s Morgens om half 11 zijn we met de trein richting St. Goar vertrokken. Als eerste stond een bezoek aan een oude burcht op het programma. Na het bezoek aan de burcht stond er een wandeling van zo’n 3 à 4 uur op de planning, met pauzes! Onderweg hebben we onder andere de Loreley legende behandeld. De Loreley is een punt in de Rijn waar vroeger en nu nog steeds veel ongelukken met schepen gebeuren. Dit komt omdat de Rijn op dit punt met een scherpe bocht om de berg heen gaat, de Rijn is hier slechts 113 meter breed en maar 25 meter diep. Men zegt dat hier ooit een zingende vrouw met goude haren heeft gezeten, die met haar gezang de schippers afleidde en er daardoor verschillende ongelukken gebeurd zijn. Het is aan jullie om te beslissen of deze prachtige vrouw daar ook echt heeft gezeten. Rond 19.00 uur waren we weer terug in Mainz. En hebben we gezellig met een aantal Erasmus studenten op een moderne manier pizza gegeten.

Vandaag is de eerste ‘’lazy sunday’’ in de 2,5 week dat ik hier ben en ik kan jullie vertellen dat had ik echt even nodig. Helemaal niks doen op GTST terugkijken na. En oh ja, ik heb vandaag kennisgemaakt met mijn huisgenoot, zij komt namelijk net terug van 2 maanden Afrika, toch iets heel anders dan als Nederlander in Duitsland te studeren, haha. Maar gelukkig is ze heel aardig en absoluut niet verlegen! Ook volgende week staan er weer veel leuke activiteiten en feestje op de planning met te beginnen morgen: KNEIPENTOUR! Dat wordt de eerste keer dat we het studentenleven in de stad gaan verkennen, oké ik schaam me, dat had inderdaad eerder moeten gebeuren, maar beter laat dan nooit!

Liefs uit Mainz

  • 14 April 2014 - 11:02

    Susan:

    Ha Jessie,

    Ziet er allemaal TOF uit!!!
    Gelukkig heb je nu genoeg te doen, leuk wat je allemaal vertelt, leren wij ook nog wat over Duitsland haha...
    Nog viel spass, of zoiets en tot gauw!

    Groetjes uit Swolgen van de Vermeulentjes xx

  • 16 April 2014 - 19:44

    Theo Bijkerk:

    Was hast du schon wieder viel unternommen, Jessie! Kultur und Natur, alles geht bei dir Hand in Hand.
    Ich frage mich nur, warum du dich nicht anmeldest bei einem Fußballverein? Da gibt es bestimmt doch Möglichkeiten, oder?
    Hat sich dein Deutsch schon gesteigert?

    Viel Spaß weiterhin!
    Theo

  • 17 April 2014 - 12:50

    Jacqueline:

    Hallo Jessie,
    van verveling is duidelijk geen sprake!

    Groetjes, Jacqueline

  • 17 April 2014 - 13:01

    Jessie Janssen:

    Hallo Theo,

    Er zijn hier inderdaad meer dan genoeg sporten, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Ik wil hier ook graag een potje gaan voetballen, alleen ben ik mijn voetbalschoenen vergeten (die neemt pap volgende week mee), dus vanaf dan ga ik waarschijnlijk mijn 'technieken' verbeteren.

    Groetjes Jessie

  • 22 April 2014 - 16:28

    Sissy:

    Hi Jessie,
    was ist denn 'op een moderne manier pizza eten'??
    Schön, wenn du soviel unternimmst, dass dir deine Ruhemomente so wichtig werden.... ;-)

    viel Spaß noch,
    Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 8183

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Jessie in Mainz

Landen bezocht: