Time flies, when you're having fun! - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu Time flies, when you're having fun! - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu

Time flies, when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Jessie

05 Mei 2014 | Duitsland, Mainz

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog geschreven heb, dus laat ik dat nu op mijn vrije maandagmiddag maar eens gaan doen.

Vanaf 22 april ben ik begonnen met het volgen van de lessen op de universiteit, de lessen die ik volg zijn: Propädeutikum Erziehungswissenschaft, Einführung in das Pädagogische Fallverstehen, Anthropolgie, Gesellschaftliche Voraussetzungen, Grundbegriffe der Erziehungswissenschaft en Schreiben im Studium. Zoals jullie kunnen lezen zijn het vooral vakken die met de pedagogische kant van het leraarschap te maken hebben. Hier heb ik bewust voor gekozen, omdat ik vind dat een leraar niet alleen kennis van het vak Duits moet hebben, maar ook van de pedagogische kant het één en ander moet weten. Bovendien was ik vanuit de universiteit hier verplicht om 15 studiepunten binnen mijn ''Kernfach'' (Erziehungswissenschaft) te behalen, voor alle cursussen die ik gekozen heb krijg ik 25 studiepunten. De cursussen bevallen mij tot nu toe prima, al moet ik ook eerlijk toegeven dat het af en toe nog een beetje aanpoten is met de moeilijke woorden, en dat ik veel tijd nodig heb voor het lezen van de teksten die bij de verschillende cursussen horen. Maar dit gaat volgens de docenten (en mij ook wel hoor) helemaal goed komen! Nog een pluspuntje: ik zit met alleen maar Duitsers in de klas, die kunnen mij dus ook heel goed helpen en ik praat héél véél Duits :)!

Genoeg over school gepraat, natuurlijk ben ik de afgelopen weken ook weer op pad geweest met mijn internationale en vooral culturele vrienden. Zo zijn we op dinsdag 15 april met een aantal studenten naar Frankfurt geweest. En nu moet ik toch wel even bekennen als boerenmeisje dat ik niks, maar dan ook echt niks gewend ben. Toen we het station verlieten, leek het voor mij eventjes alsof we in New York terecht waren gekomen. Alleen maar hoge, maar dan ook echt hoge gebouwen. Ik keek mijn ogen uit! Helaas was het weer op die dag niet zo goed, en zijn we maar eventjes in de stad gebleven omdat we het te koud vonden. Maar we hebben al afgesproken dat we nog een keertje terug gaan (als het weer beter is dus!!!). Verder zijn we op 19 april met z'n allen naar Wiesbaden geweest. Naar Wiesbaden is het nog geen 15 minuutjes met de trein reizen. Ideaal, want Wiesbaden is naar mijn mening een erg gezellige en mooie stad om te zien. In Wiesbaden hebben we vooral genoten van het mooie weer, en hebben we o.a. de Marktkirche, Russisch Orthodoxe Kirche, Angelicaanse Kirche en de warmwaterbron bezocht. Afgelopen weekend zijn we naar het wijnfeest in Mainz geweest. Aan de Rijn stonden 100 kraampjes met alleen maar wijn en eten. Echt heel erg gezellig, en helemaal mijn ding! Het was prachtig weer, en we hebben heerlijk genoten aan de Rijn. Het is toch echt een voordeel om in de buurt van zo'n prachtige rivier te wonen!

Zoals ik in mijn vorige verslag ook al vertelde, wil ik hier ook graag iets aan sport doen. Dit is vooral om al het lekkere eten en de nog iets lekkerdere biertjes er af te sporten. Bij de universiteit kun je uit meer dan 50 sporten kiezen. Ik ga twee keer per week sporten met twee Italiaanse meisjes, een Belgische meisje, een Frans meisje en een Nederlands meisje. Vaak is dit iets van ''Konditionstraining''. Erg zwaar, maar na het sporten ben je wel echt trots op jezelf: ''goed zo Jessie, heel goed dat je weer eventjes gesport hebt, nu kan je deze week weer lekker eten en drinken'' haha.
Want dat eten en drinken blijft hier ook echt niet achterwege. Er wordt vrijwel iedere avond door iemand gekookt (Spaans, Frans, Italiaans, Nederlands, Engels, noem het maar op), met z'n allen eten is natuurlijk ook veel gezelliger dan alleen op je kamer! Ook feestjes zijn er nog steeds genoeg, en die worden natuurlijk ook nog steeds door ons bezocht (no worries!).

Wat ook nog erg mooi, lief, gezellig, grappig en leuk om te vertellen is, is dat papa en mijn lieve vriendje ook al op bezoek zijn geweest. Natuurlijk heb ik hun van een prachtige rondleiding voorzien, en kunnen ze Mainz nu ook op hun duimpje! Wat papa het meeste is bij gebleven: mijn God, de campus is net zo groot als bij ons drie dorpen bij elkaar. Heel knap dat je de weg zo goed kent. Wat mijn lieve vriendje het meeste bij is gebleven: het goedkope bier!

Zo, ik ga nu weer genieten van het prachtige weer! Bis bald!

Liebe Grüße,

Jessie

  • 05 Mei 2014 - 15:18

    Theo Bijkerk:

    tja in Frankfurt ist das Geld zu finden! Die Bankenstadt! Hast du noch Euros mitnehmen können...?
    In Frankfurt würde sich auch noch die Paulskirche lohnen (1848/49 Nationalversammlung, erste Schritte Demokratie, leider gescheitert) > gut fürs Kulturdossier!
    Ansonsten viel Erfolg beim Training, bei den Kursen und - ganz wichtig - bei allen gemütlichen Veranstaltungen!
    Gruß
    Theo

  • 07 Mei 2014 - 10:56

    Jacqueline:

    wat goed dat je weer bent gaan sporten! Maar weet je dat je hier bij ons de zelfde mogelijkheid hebt! Van voetbal tot paaldansen. Het kan allemaal hier op de campus.

    Groet Jacqueline

  • 08 Mei 2014 - 12:43

    Sissy:

    Hi Jessie,
    tja, groß was, die Gebäude in Frankfurt... Wiesbaden ist da schon etwas gemütlicher... viel Spass weiterhin bei deinem Konditionstraining, deinen Studienfächern und beim Partyfeiern.... :-)
    sG Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 8190

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Jessie in Mainz

Landen bezocht: