Germany, i love you! - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu Germany, i love you! - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu

Germany, i love you!

Blijf op de hoogte en volg Jessie

11 Juni 2014 | Duitsland, Mainz

Lieve allemaal,

Hier weer een update, beetje laat maar ik beloof jullie bij deze dat ik de volgende keer weer iets eerder een blog plaats.

Met mij gaat alles nog steeds goed, ik geniet ontzettend van het studentenleven en alles wat daarbij komt kijken. Ook op de universiteit heb ik mijn draai gevonden, ik heb super aardige medestudenten die mij graag willen helpen als ik iets niet begrijp, maar die ook in zijn voor een gezellig praatje na/tijdens de les. De eerste weken waren lekker rustig, wennen aan het nieuwe schoolleven, en luisteren naar de presentaties van andere. Maar vanaf deze week moet ik ook aan de slag, want in juni staan voor mij ook enkele presentaties op het programma. Erg spannend, maar dat gaat vast en zeker goedkomen met behulp van mijn Duitse studenten. Ook heb ik de afgelopen week een mijlpaal bereikt in mijn carrière op de uni hier in Mainz: ik heb namelijk mijn eerste toets van de Duits cursus (niveau C1) gehaald. In deze toets moesten we een stelling beargumenteren. Kippetje eitje natuurlijk, want dit hebben we op de HAN ook heel vaak geoefend. Toch wist ik niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, en was ik stiekem ook wel een heel klein beetje zenuwachtig. Maar niet voor niets, want ik heb de toets uiteindelijk ‘bestanden’ met 82,5%. Nu ben ik stiekem toch wel een beetje trots op mezelf! Voor deze cursus staan er nog twee toetsen op de planning, dus ik ben benieuwd hoe die me afgaan...

Verder zijn we op zaterdag 24 mei met z’n allen naar de Highland Games geweest. Geen idee, wat ik daarvan moest verwachten, maar vol goede moed zijn we in onze sportkleding naar een studentencomplex een eindje verderop gegaan. Daar aan gekomen moesten we ons allemaal apart inschrijven. Om half 4 begonnen dan eindelijk de Highland Games. Het was meer zoiets als: ‘’De sterkste man van NL’’. Echt iets voor mij dus, ahum. ’s Avonds was het nog steeds prachtig weer, dus heb ik met een aantal Franzosen, Italianen en Duitsers bij de Rijn gezeten. Ik moet toch eerlijk bekennen dat de Rijn echt een pareltje is. Als het mooi weer is, is het echt genieten daar!

Als laatste zijn we een weekend naar Konstanz (Bodensee) geweest. Dit was een georganiseerd tripje van 4 dagen. Donderdag 29 mei vertrokken we (met kater) naar Konstanz. De reis duurde ongeveer 5 uur, dus tijd genoeg om bij te komen van de avond ervoor. Om 15:00uur kwamen we in Konstanz aan, hier hebben we eerst een stadsrondleiding gehad, en aansluitend met z’n allen aan de Bodensee gegeten. Op vrijdag 30 mei stond er een fietstour op de planning, op deze dag hebben mijn groepje en ik maar liefst 70 km gefietst (zelfs naar Zwitserland, goed he?). Het was echt prachtig om langs de Bodensee te fietsen, zeker een aanrader om dit gebied een keertje te bezoeken. Op zaterdag 31 mei hebben we ’s morgens de Insel Mainau bezocht, dit is een eiland aan de Bodensee. ’s Middags zijn we met z’n allen met de grote boot naar Meersburg geweest. Hier hebben we genoten van het prachtige weer. Op zondag 1 juni zijn we naar de Rheinfall geweest, en ’s middags hebben we de trein naar huis genomen. Ja, zoals jullie kunnen lezen een echt cultureel weekend en geen bier (nee, ik ben niet ziek). Om jullie een beetje een idee van de Bodensee te geven zal ik een aantal foto’s toevoegen aan mijn verslag.

Bis bald!

Jessie

  • 11 Juni 2014 - 14:35

    Theo:

    Hallo Jessie,

    wieder viel unternommen! Jetzt noch die Klausuren (auch bei uns!) bestehen...
    Ich habe selber vor vielen Jahren mal am Bodensee entlang geradelt, war tatsächlich sehr schön.
    Hast du in Meersburg auch noch das Schloss besucht, in dem Annette von Droste-Hülshoff gewiohnt hat und gestorben ist? ein bisschen Kultur schnuppern?

    Viel Erfolg in den letzten Wochen!
    Theo

  • 12 Juni 2014 - 09:32

    Sissy:

    Hallo Jessie!
    Wie schön, dass du am Bodensee warst, toll da, was?
    Gut, dass du den Rheinfall gesehen hast und es kein Reinfall war.... ;-)
    Viel Erfolg noch bei deinen Referaten, klappt bestimmt!!
    Und genieße deine Zeit am Rhein... der kann dir in den Niederlanden ja erhalten bleiben... ;-)
    lG Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 8188

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Jessie in Mainz

Landen bezocht: