Nederland, Deutschland, Italia & France - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu Nederland, Deutschland, Italia & France - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu

Nederland, Deutschland, Italia & France

Blijf op de hoogte en volg Jessie

30 Juni 2014 | Duitsland, Mainz

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer, en mijn trouwe lezers vast en zeker ook (hoop ik). De afgelopen weken heb ik natuurlijk ook niet stil gestaan. Zo ben ik een weekje in Nederland geweest, natuurlijk om iedereen die mij lief is weer te zien, maar ook om een hele belangrijke toets te maken. Er stond namelijk nog één toets open, die voordat ik op mijn eindstage kan, nog gemaakt moest worden. Dit was de vertaaltoets (al twee keer niet gehaald), maar driemaal is scheepsrecht, deze keer heb ik de toets dan toch ein-de-lijk gehaald, en dat nog wel met een 7,2!!! Nu kan ik met een gerust hart in september aan mijn eindstage gaan beginnen. JEEEEJ!

Verder staat het dagelijks leven hier nu vooral in het teken van het WM (oftewel WK). Natuurlijk ben ik trouwe voetbalfan, en zit ik elke wedstrijd van Nederland klaar in mijn oranje tenue. Helaas op het moment zonder mijn trouwe Amsterdamse vriendinnetje, maar dat mag de pret niet drukken. Aangezien Italië het toernooi al heeft verlaten, staan zij met man en macht achter mij (en de rest van Nederland). Oké, dat had ik gisteren ook even nodig. Met alleen maar Mexicanen in de bar voetbal kijken was vanaf de 1-0 voor Mexico niet zo'n pretje. Gelukkig wisten de ex-ajacieden alles te herstellen, en kon ik alsnog met een glimlach naar huis. Natuurlijk na het drinken van een biertje mét Mexicanen! Maar héél stiekem zijn wij allemaal ook een beetje fan van Duitsland (ik heb van andere klasgenoten al gehoord dat zij dat absoluut niet zijn, ik noem geen namen haha), maar voor ons is het een goede reden om twee keer feest te vieren. Namelijk bij de overwinningen van Nederland én Duitsland! Dat gaat nu nog allemaal volgens plan. Wie weet een finale tussen Nederland en Duitsland, zou cool zijn, of niet?

In het weekend van 20 juni stond het Johannisfest op de planning. Dit is een groot volksfeest in de binnenstad van Mainz. Er zijn optredens, (theater, cabaret, muziek), verschillende kraampjes om iets te eten of drinken en heel veel attracties. Ook hier zijn wij natuurlijk met z'n allen naartoe gegaan. En met succes, het was heel gezellig! Ik heb natuurlijk ook wat foto's toegevoegd zodat jullie een beter beeld krijgen (voor degene die het feest niet kennen).

Afgelopen weekend zijn we bij het Holi Gaudy festival in Mainz geweest. Holi Gaudy is het bekende kleurenfestival, het festival is geïnspireerd op een Indiaas feest genaamd Phagwah of Dol Yatra, waarbij bezoekers elkaar kunnen bekogelen met kleurige poederstof. Helaas was het weer iets minder goed, en heeft het nog een kwartiertje geregend. Zonde van alle kleuren, maar evengoed super leuk om een keertje mee te maken!

Ook op de uni gaat het allemaal volgens plan. Op dinsdag 17 juni heb ik mijn tweede toets van de Duits cursus teruggekregen, ook deze keer moesten we een stelling onderbouwen, maar nu ook met inleiding en slot. En ja hoor, ook deze toets heb ik gehaald. En wel met 80%!!!! Nu staat op 15 juli de laatste toets gepland, als ik deze toets haal zijn mijn vier studiepunten binnen. Verder heb ik in de afgelopen week twee Referaten gehad. Natuurlijk heel spannend, maar het ging allemaal goed. Ik moest in beide Seminaren met twee andere studenten het Referat voorbereiden en uitvoeren, het Referat duurt ongeveer 60 min. Voor deze Referaten krijg ik beide 5 Credits, wat betekend dat ik nu al 10 Credits in the pocket heb! Een heel fijn gevoel!

Ik geniet ontzettend van de tijd hier in Mainz! Helaas pindakaas gaat nu de laatste maand in. Maar er staan natuurlijk nog genoeg leuke uitstapjes en feestjes op de planning. Zo ga ik aanstaande vrijdag op bezoek bij Daan in Heidelberg, en vier ik op 13 juli mijn verjaardag hier in Mainz. Hopelijk staat Nederland dan in de finale (en winnen ze natuurlijk), een beter verjaardagscadeau kan ik mij natuurlijk niet wensen, haha.

Zo, voor nu laat ik jullie met rust! Tot de volgende blog!

Liefs Jessie

  • 01 Juli 2014 - 16:58

    Jacqueline:

    Wat fijn dat je studiepunten aan het binnenhalen bent.
    Geniet van je laatste maand en van het voetbal!

    Groet, Jacqueline

  • 01 Juli 2014 - 17:37

    Sissy:

    Hi Jessie!
    das klappt ja super bei dir mit den Klausuren und den Studiepunkten!! Toll!!
    Noch eine ganz tolle Zeit und feier schön!!!
    Sissy

  • 02 Juli 2014 - 08:26

    Theo Bijkerk:

    super, dass du Übersetzen geschafft hast! Jetzt die Studienpunkte in Mainz. Über welche Themen hast du referiert? Bin gespannt. Hat das geklappt?
    Ich las übrigens heute in der Zeitung, dass die deutsche Presse überhaupt nicht übers Spiel der Deutschen begeistert sei. Nur 'Libero-Torwart Neuer sei Top....
    In den Niederlanden meckert man aber auch übers eigene Defensivspiel ... Mal sehen, was wird.

    Viel Spaß weiterhin.
    Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1370
Totaal aantal bezoekers 8187

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Jessie in Mainz

Landen bezocht: