Aftellen is begonnen.. - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen.. - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van Jessie Janssen - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen..

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg Jessie

26 Februari 2014 | Nederland, Swolgen

Hallo allemaal,

Over een kleine maand is het dan zover, dan vertrek ik naar het grote Duitsland. Ik vind het erg spannend, maar heb er natuurlijk ook erg veel zin in. Als tiener Duitsland gaan verkennen, wie wil dat nu niet? In de week van 24 maart vertrek ik naar Mainz, zodat ik nog een week de tijd heb om mij te settelen, en mijn kamer in kan richten. Daar hoeft eigenlijk weinig aan te gebeuren, want ik heb het geluk dat mijn kamer al helemaal ingericht is. De verhuurster zei dat ik alleen maar kleding mee hoefde te nemen, maar om mijn docenten uit Nijmegen een beetje gerust te stellen: IK NEEM OOK BOEKEN MEE! Ik deel samen met een ander Duits meisje een keuken en badkamer. Daar ben ik wel blij mee, dan ben ik in ieder geval niet altijd alleen en heb ik iemand om gezellig mee te kletsen (daar ben ik namelijk nogal goed in). Ik moet nog eventjes kijken hoe ik naar Mainz ga, alle opties staan nog open. Trein, auto, vliegtuig, fiets, te voet? Stiekem hoop ik eigenlijk dat de aller aller aller aller aller allerliefste vriend van de wereld zo gek is om mij naar de plek van bestemming toe te brengen, haha.

Het is voor mij nog steeds niet te beseffen dat ik over een kleine maand al in Mainz zit. Natuurlijk vind ik het erg spannend, ik heb namelijk nog nooit op kamers gewoond, en ga dat nu voor het eerst doen in Duitsland. Het is natuurlijk niet niks, maar ik ben er zeker van dat ik een geweldige tijd ga hebben daar. Als het eind juli is, wil ik vast en zeker niet meer terug naar dat boerendorpje (genaamd Swolgen) in Limburg. En praat ik geen dialect meer, maar alleen maar Duits..

Dit was mijn eerste verslagje, en mocht je mijn knappe koppie (grapje) toch niet kunnen missen, ik heb skype. Kunnen we daar een keertje kletsen!

Liefs Jessie

  • 26 Februari 2014 - 13:37

    Peet:

    Leuk stukje Jessie. Geniet van de voorpret en wij komen je daar in het grote Duitsland vast een keertje opzoeken ;-)

  • 26 Februari 2014 - 14:19

    Sissy:

    Hi Jessie,
    gelukkig de boeken gaan mee..... ;-)
    Wel handig met iemand samen te wonen, heb je in iedere geval aanspraak als je dat zou willen...
    Inderdaad spannend om te gaan en nu op jezelf te gaan wonen (niet eens in het bekende Nederland maar meteen in Duitsland)... maar dat komt goed, hoor.... Mainz is een leuk stadje waar je je snel thuis zou kunnen voelen. Enne... in Juli wel wer terug komen, he.... niet alleen voor aller alleralleraller liefste vriend..... ;-)
    groetjes
    Sissy

  • 26 Februari 2014 - 14:53

    Milou En Noëlle:

    Hiiii chickie,
    Spannend hoor, nu het bijna zo ver is. Behalve dat wij je heel veel succes willen wensen, wensen wij je natuurlijk vooral een hele fijne tijd. GENIET!
    Wij zullen jou via deze weg, je blog, op de voet volgen ;-)
    Xoxo Noëlle en Milou

  • 26 Februari 2014 - 15:00

    Kim:

    Ha die Jessie,

    oeee bijna! :) Wens je megaveel succes en plezier, want stiekem is op kamers gaan best wel leuk... ;) En als ik het al kan... is 't voor jou een makkie! Geniet van je voorlopig laatste weekjes in Nederland!

    Liefs,

    Kim

  • 26 Februari 2014 - 15:10

    Susan:

    Hoi Jessie,

    Super leuk voor jou!
    En je krijgt heus wel een lift van iemand hoor, dat komt goed!
    Erg spannend en heel veel suc6 meid.

    Groetjes en liefs, GJ,Susan, Thyra en Yinte xxx

    p.s. We zullen je echt wel missen die 4 maanden!

  • 26 Februari 2014 - 20:31

    Theo Bijkerk:

    Hallo Jessie,

    tja, dann fangen wir mal auf Deutsch an, oder?! Schön, dass du dich freust und ebenfalls schön ist es, dass du eine richtige deutsche Mitbewohnerin hast, das hilft dir bestimmt bei der Sprache!
    Ich bin natürlich auch gespannt, ob du kochen, spülen, waschen und bügeln kannst...

    Genieß jetzt noch die Zeit daheim!
    Gruß
    Theo

  • 27 Februari 2014 - 12:36

    Irma:

    Hallo Jessie!

    Wir sehen uns zwar noch, trotzdem möchte ich dir schon viel viel viel Spaß, Erfolg, Durchhaltevermögen, Freude und schöne Monate in Mainz wünschen! ich bin mir sicher, dass du eine tolle Zeit in einer tollen Stadt haben wirst.

    Viel Grüße
    Irma


  • 28 Februari 2014 - 17:47

    Jacqueline Gerrits:

    Leuk dat je nu al schrijft! Je gaat het vast leuk hebben in Mainz. Ik herinner me van Mainz drie goede dingen. Een prachtige dome, geweldige schoenenwinkels en ook nog lekker eten. Van de uni weet ik niets (meer) ;-).

    Heel veel plezier en een fijne vakantie volgende week.

    Groet, Jacqueline

  • 14 Maart 2014 - 11:27

    Jutta:

    Hallo Jessie,
    ich wünsch dir einen guten Start in Mainz!
    LG, Jutta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 8202

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Jessie in Mainz

Landen bezocht: